فهرست

شناسنامه گروه گفتاردرمانی

       دانشگاه علوم پزشکی بابل با در نظر گرفتن نیاز مبرم به گروه گفتاردرمانی در منطقه شمال کشور، مقدمات لازم را جهت راه اندازی رشته گفتاردرمانی از سال 1388 در حد امکان فراهم نموده است. همراهی و همکاری بین مسئولین محترم دانشگاه و اعضای محترم دانشکده توانبخشی منجربه شکل گیری گروه گفتاردرمانی در سال 1391 و پذیرش تعداد 15 دانشجو در مقطع کارشناسی گفتاردرمانی گردید.

        در آغاز رشته گفتاردرمانی زیرمجموعه دانشکده پزشکی بابل قرار گرفت که در نهایت با تاسیس دانشکده توانبخشی در سال 1394 به آن دانشکده منتقل گردید. در مراحل بعد تکمیل کادر آموزشی درمانی و پژوهشی در اولویت گروه قرار گرفت. گروه گفتاردرمانی اکنون شامل 3 عضو هیئت علمی  استادیار، یک عضو هیئت علمی مربی و یک عضو غیر هیئت علمی مباشد.

      در حال حاضر 4 بیمارستان شامل بیمارستان های روحانی، امیرکلا، شهیدبهشتی و شهید یحیی نژاد در سطح شهر بابل فعال می باشند و آماده ارائه خدمات گفتاردرمانی و آموزش با امکانات اولیه و لازم می باشند. در ابتدا بیمارستان شهیدبهشتی در اردیبهشت سال 1388 برای ارائه خدمات گفتاردرمانی فعال شد و سپس بیمارستان روحانی در تاریخ مرداد 1388، بیمارستان امیرکلا در سال 1389 و بیمارستان شهید یحی نژاد در سال 1393 فعال شدند. در هر بیمارستان یک کارشناس گفتاردرمانی مستقر می باشند که به طور دائم جهت ارائه خدمات گفتاردرمانی، آموزش دانشجویان و پژوهش زیر نظر سرپرست بالینی (اعضای هیئت علمی) فعالیت می کند. در راستای تحقق اهداف توسعه ای دانشکده و چشم انداز 5 ساله گروه گفتاردرمانی، و تهیه تجهیزات و امکانات بالینی، افزایش اعضای هیات علمی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی جهت بستر سازی مناسب برای راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته گفتاردرمانی در برنامه های آتی در نظر گرفته شده است.