فهرست

تاریخچه دانشکده ی توانبخشی

1-روند گسترش دانشکده از بدو تاسیس:

        با توجه به نیاز کشور، دانشگاه علوم پزشکی بابل اقدامات اولیه را در سال 1370 جهت راه اندازی رشته فیزیوتراپی آغاز نمود . مجموع فعالیت های مسئولین محترم دانشگاه در طی سالیان متوالی نهایتاً منجر به تأسیس کارشناسی رشته فیزیوتراپی در سال 1387 و پذیرش تعداد 20 نفر دانشجو گردید و در سال 1394 باپذیرش دانشجو در سه رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ساختار دانشکده شکل گرفت و ساختمان آن بوسیله جناب آقای دکتر پروفسور سمیعی در تاریخ 1395/7/5 رسماً افتتاح گردید. مساحت دانشکده 2750 متر مربع و دارای کلاسهای تئوری، عملی، آمفی تئاتر و کتابخانه و اتاق های مستقل اساتید و مدیران گروهها می باشد.

 

2- وضعيت دانشکده از جهات آموزشي پژوهشي و درماني از بدو تاسيس بطور اجمالي

*فعاليت هاي آموزشي

فعاليت هاي آموزشي دانشکده با سه گروه آموزشي بصورت روزانه و با پذيرش دانشجو در رشته های فیزیوتراپی ، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی آغاز گردید . با گسترش فعاليت ها به تعداد دانشجويان افزوده شد بطوريكه امروز (سال 1400)مفتخر است كه اعلام نمايد داراي 3 گروه آموزشي ذکر شده فوق و بانضمام فیزیوتراپی ارشد بيش ازحدود 240 دانشجو در مقطع تحصيلي كارشناسي و کارشناسی ارشد فیزیوتراپی مي باشد.

همچنين با راه اندازي کتابخانه ، سرویس دهی به دانشجویان رشته های مختلف در دانشکده انجام می گردد.

آزمایشگاه بیومکانیک

 

*فعاليت هاي پژوهش

اين دانشکده با درك عميق از رسالت خود به منظور بكارگيري يافته هاي پژوهشي در امر آموزش و نيز ارائه پژوهش هاي بنيادي و كاربردي در امر تحقيقات نیز فعال می باشد.فعالیت های پژوهشی در قالب مقالات منتشرشده بوسیله اساتید دانشکده ، ارائه سخنرانی و مقاله به گنگره های داخلی و خارجی ، برگزاری کارگاههای آموزشی جهت توانمند سازی محققین دانشکده و چاپ کتب اساتید می باشد.

مرکز تحقیقات اختلالات حرکت

کلاس آموزشی مجازی 

کلاس ارشد 

                                                         

فعاليت هاي درماني

دانشگاه جهت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز به منظور ارائه آموزش های عملی و کاربردی به دانشجویان و همچنین در راستای نهادینه کردن دستاوردهای عملی و پژوهشی در زمینه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به ارائه خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان ها و کلینیک های زیر اقدام می نماید.

الف: بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل: که قدیمی ترین بیمارستان در استان مازندران در شهر بابل با 198 تخت فعّال واقع در بابل- چهار راه فرهنگ می باشد. در این مرکز کلینیک های آموزشی درمانی فیزیوتراپی و گفتار درمانی با امکانات کامل فعال می باشند.

ب: بیمارستان آیت اله روحانی بابل: جدیدترین و بزرگترین بیمارستان مازندران در شهر بابل با511 تخت فعّال واقع در بابل- خیابان گنج افروز- جنب دانشگاه علوم پزشکی می باشد. در این مرکز نیز هر سه کلینیک آموزشی درمانی فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی فعالیت می نماید

ج: .بیمارستان شهید بهشتی بابل: که دارای 180 تخت و در این مرکز سه کلینیک آموزشی درمانی فیزیوتراپی ، گفتار درمانی و  شنوایی شناسی  فعّال می باشد .

د: بیمارستان کودکان شفیع زاده امیرکلا: که قدیمی ترین بیمارستان در استان مازندران در شهر بابل با حدودو 144 تخت فعال واقع در بابل- امیرکلا می باشد. در این مرکز هر سه کلینیک آموزشی درمانی فیزیوتراپی، گفتار درمانی،شنوایی شناسی در حال فعالیت و ارائه خدمات می باشند.

ه: کلینیک ویژه امید 2 ( فرهنگیان)" در این واحد نیز کلینیک آموزشی درمانی فیزیوتراپی دائر بوده و به ارائه خدمات آموزشی درمانی می پردازد.