فهرست

اطلاعیه روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیماری های تنفسی و کرونا (کووید ۱۹)

اطلاعیه روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیماری های تنفسی و کرونا (کووید ۱۹)

قطعا اخبار مربوط به کرونا و وضعیت شهرستان بابل بصورت کاملا شفاف و صادقانه با مردم عزیز مطرح خواهد شد و در صورت تایید آزمایشات مربوطه و قطعی شدن بیماری از طریق سایت وزارت و دانشگاه اعلام می گردد.


آنچه امروز ما بدان نیاز داریم، ایجاد امنیت روانی برای شهروندان و امنیت روانی برای پرسنل درمانی شهر است تا در فضای همدلی به مبارزه با این تهدید بپردازیم.

از تمام عزیزان از جمله کارکنان، پرسنل درمانی، همشهریان و رسانه های محترم شهری و استانی از مجازی و غیرمجازی می خواهیم از انتشار شایعات بپرهیزند و اخبار موثق و مبتنی بر حقیقت را از کانال منابع خبری وزرات بهداشت و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل جویا شوند و بدان استناد کنند.
آمارهایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا اعلام می کنند درست نیست و وزارت بهداشت صادقانه هر موردی از کروناویروس که اثبات شود را به مردم اعلام می کند. به هر حال هر بیماری تنفسی کرونا نیست زیرا هنوز در فصل زمستان هستیم و شیوع آنفلوانزای B تمام نشده است و از طرفی بیمار مبتلا به کرونا هم در ۹۸ درصد موارد بهبودی می یابد.

افرادی که به دنبال خود نمایی و عضو یابی صفحات مجازی بودند و فضا را مناسب دیدند تا با پخش کلیپ و عکس مبتنی بر حدس و گمان، اذهان و فضای روانی را ملتهب کنند، توسط پلیش فتا دستگیر شده اند.

پیام ها و کلیپ های بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا از طریق سایت و کانال مجازی دانشگاه علوم پزشکی بابل منشتر شده است و از همشهریان و هم استانی های عزیز می خواهیم تا با رعایت اصول بهداشتی مخصوصا با شستن مکرر دست و صورت در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری جلوگیری نمایند.
لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده و در بیمارستان ها توزیع شده است و از نظر دارو و امکانات کمبودی در بیمارستان های شهر وجود ندارد.
حضور دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی بابل در دانشگاه، بیمارستانها و مراکز درمانی بر اساس دستورالعمل ها و بخش نامه های ارسالی از وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد و تاکنون نامه ای مبنی بر عدم حضور دانشجویان در کلاس ها و بیمارستان ها صادر نشده است.
موارد منجر به فوت در کووید ۱۹، بیشتر در گروه های مسن و یا دارای بیماری های زمینه ای و یا نقص سیستم ایمنی مشاهده می شود و شدت بیماری زایی این ویروس از آنفلوآنزای H1N1 کمتر است و فقط قابلیت سرایت آن بیشتر است.

توصیه های عمومی مبنی بر رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون مایع، ضد عفونی کردن سطوح تماس، رعایت بهداشت تنفس، پرهیز در استفاده از وسایل مشترک و ضدعفونی کردن آنها قبل از استفاده، پرهیز از استفاده از دخانیات با ادوات مشترک از جمله قلیان در این مورد کمک شایانی به پیشگیری، کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس جدید خواهد کرد.
بیمارستان میناگر جهت ارائه خدمت به بیماران احتمالی و مشکوک به کروناویروس آماده می باشد و حال بیماران بستری در بیمارستان میناگر مساعد است.

روزانه اطلاعات مربوطه از طریق کانال روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل به اطلاع عموم خواهد رسید.