فهرست

روزجهانی شنوایی شناسی مبارک باد

نامگذاری دهم اکتبر مصادف با هجدهم مهر به عنوان روز جهانی شنوایی شناسی برای اولین بار توسط رئیس انجمن شنوایی شناسی و گفتاردرمانی ترکیه پروفسورOzlem Konukseven پیشنهاد شد که با استقبال ۳۳ کشور مواجه گردید. این روز در ده اکتبر۲۰۱۴ میلادی در هفتمین کنگره جهانی شنوایی شناسی و گفتاردرمانی ترکیه با مشارکت رئیس انجمن شنوایی شناسی اتحادیه اروپا، و نمایندگان بخش شنوایی دانشگاه کلرادو آمریکا و هاروارد در عرصه بین المللی به رسمیت شناخته شد و در دهم اکتبر سال ۲۰۱۵ این موضوع توسط Dr.James Jerger پدر علم شنوایی شناسی رسما اعلام شد.
علت انتخاب دهمین روز از دهمین ماه میلادی این بود که "از هر ۱۰ شنوایی شناس، هر ۱۰ نفر باید در کار حرفه ای خود کامل و بدون نقص عمل کنند" چراکه شنوایی شناسان به خوبی به اهمیت شنوایی و گفتار در ارتباطات واقف هستند و این مهم را درک کرده اند که شنوایی به عنوان یک ضرورت برای زندگی اجتماعی فرد محسوب می شود.
و هدف از این روز پاسداشت زحمات شنوایی شناسان در سطح جهان برشمرده شده است. همچنین با هدف آشنایی بیشتر جامعه با خدمات شنوایی شناسان در زمینه پیشگیری، تشخیص و توانبخشی جامع شنوایی و گفتار و زبان؛ دهم اکتبر روز جهانی شنوایی شناسان انتخاب گردید.
همچنین روز سوم مارچ هر سال مصادف با سیزدهم اسفند به عنوان "روز بین المللی مراقبت از شنوایی" International Ear Care Day یا روز جهانی شنوایی World Hearing Day ؛ با هدف ارتقاء آگاهی و شناخت عموم نسبت به مراقبت های شنوایی و گوش در سطح جهان توسط سازمان جهانی بهداشت(WHO) دانسته و نامگذاری شده است.

روز جهانی شنوایی شناسی را به تمامی شنوایی شناسان دنیا به خصوص گروه شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی تبریک می‌گوییم و برای این گروه فعال و تلاشگر آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون علمی داریم.

روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی